For all you folks out there...

Onze eerste toevluchtsoord na de diagnose van haaruitval door Alopecia Androgenetica?  Google.  Waar anders kan je relevante informatie vinden en krijg je een totaalbeeld van de verschillende oorzaken en oplossingen.  Toen Taboo's zoektocht eind 2013 begon, werden we in eerste instantie bedolven onder informatie.  Van duizenden wetenschappelijke publicaties, honderden websites en product bijsluiters, tientallen thesissen van universiteiten tot blogs waar lotgenoten hun successen en tegenslagen delen.  Van overheidsinstellingen en internationaal erkende instituten tot open gesprekken met vrienden en kennissen uit onze eigen omgeving.  We hebben gelezen en geluisterd, de relevante informatie gestructureerd en uiteindelijk 3 grote conclusies getrokken:

1.  Details, details, details...

De overgrote meerderheid van de beschikbare bronnen hebben één gemeenschappelijke noemer: details.  Details waarin men tovert met wetenschappelijke termen, waar men statistiek als basiskennis beschouwt van de modale mens en waar zowaar elke wetenschappelijke stelling op de ene website tegengesproken wordt door een wetenschappelijke stelling op een andere website.  De bomen door het bos niet meer zien is hier niet overdreven.

2.  Extreem negativisme

Een tweede factor is het algemeen negativisme rond het onderwerp Alopecia Androgenetica.  Depressies, een minder positief zelfbeeld, afname in sociale contacten, toename in stress, ...  Het viel enorm op dat deze negatieve ondertoon niet enkel gehandhaafd werd door  de informatieverstrekkers.  Veel mannen zien Alopecia Androgenetica zeer negatief in.  Gevoed door de industrie helaas veel negatiever dan de realiteit. 

3.  Malafide praktijken

Sommige wondermiddelen die je een weelderige haardos beloven kunnen dan wel op de lachspieren werken, het bestaan ervan wijst erop dat ze daadwerkelijk verkocht worden.  Het is een miljoenen, beter miljarden business die teert op de goedgelovigheid, en laat ons hierin eerlijk zijn, naïviteit van een groep mensen.  Samen met de negatieve ondertoon rond het onderwerp houden ze zichzelf in stand en slagen ze erin om hun malafide zaken te doen floreren.

A mission is only as good as the reason for taking it on.

Onze missie

We vinden het bij Taboo, als ervaringsdeskundige website, onze taak om relevante oplossingen in kaart te brengen en deze in de essentie toe te lichten.  We verplichten onszelf ertoe om ons niet te verliezen in de details.   Onze focus ligt daarbij op het cosmetisch gaan compenseren van verloren haren en het significant vertragen of stoppen van haaruitval.  Dit steeds vanuit een positief perspectief en met producten die wetenschappelijk onderbouwd zijn.  Geen deprimerende foto's, geen aanslag op je zelfbeeld, geen stressfactor, ...  Integendeel!  Lachende en zelfzekere mannen die haarverlies zien als een opportuniteit.  Pas jij jezelf aan aan de nieuwe realiteit of ga je wanhopig op zoek naar wondermiddelen?  Let us show you the way! 

Klantenservice​

Bestelling

Betaling

Verzending en bezorging

Ruilen en retourneren

Contact

Juridisch

Algemene voorwaarden

Privacy policy

Cookies

Bronnen en referenties

Over Taboo

Our story